طرح صباح

آموزش مجازی علوم اسلامی

آموزش مجازی علوم اسلامی

قوانین و ثبت نام نیمسال دوم 92-93

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ب.ظ

بسمه تعالی

ان شاءالله به حول و قوه الهی و نظر لطف صاحب الزمان (عج) برنامه نیمسال دوم در سال تحصیلی 92-93 طرح صباح به شرح زیر خواهد بود.

مقدمه:

·         بازه درسی نیمسال دوم: نیمه فروردین لغایت هفته اول شهریور سال 92

·         زمان ثبت نام: 12/12/92 الی 22/12/92

·         هزینه ثبت نام: مبلغ 90 هزار تومان

·         نحوه ثبت نام: تکمیل فرم ثبت نام ترم دوم و ارسال آن به رایانامه طرح به آدرس e.howzeh@gmail.com  (لطفا خارج از زمان ثبت نام ارسال نفرمایید)

الف:محتوای دوره:

شامل کلاس مجازی، مباحثه، امتحان شفاهی، تمرینات و جلسات حضوری می باشد.

1-    کلاس ها

·         برنامه کلاس ها: همانند نیمسال اول دو درس قرآن کریم و صرف ادامه خواهد یافت. در برخی مناسبت های مذهبی نیز کلاس تاریخ و سیره برقرار خواهد بود. تقویم کلاسها در فایل جداگانه ای قرار داده شده است. دانلود تقویم نیمسال دوم

·         بودجه بندی کلاس ها: با توجه به تجربیات نیمسال اول، برای درس قرآن کریم از ابتدای جزء 11 تا پایان جزء 20 و اتمام کتاب صرف ساده برای درس صرف در نظر گرفته شده است.

2-    مباحثات: هفته ای یک جلسه مباحثه حضوری یا مجازی، ضروری به نظر می رسد. هماهنگی زمان و مکان مباحثات بر عهده مسؤولین گروه ها می باشد. همچنین مسؤولین گروه ها موظفند برای رفع سؤالات بدون جوابی که در بحث ها مطرح می شود، هماهنگی های لازم را با اساتید مربوطه اتخاذ کنند.

 

3-    امتحانات شفاهی(قرآن کریم): برنامه امتحانات شفاهی مطابق تقویم آموزشی در جلسات حضوری برگزار می گردد . امکان دارد در برخی مواقع امتحان کتبی جایگزین شفاهی گردد. تغییر ساعت امتحان شفاهی برای افرادی که در ساعت امتحان عذر موجه دارند صرفا با موافقت استاد مربوطه امکان پذیر می باشد.

·         مقدار امتحان: از هر شخص بین نیم صفحه تا یک صفحه می­باشد(5 تا 10 درصد تدریس انجام شده).

·         محتوای امتحان:

o       ریشه تمامی اسامی و افعال

o       ساختار فعل و اسم (آن مواردی که در صرف گفته شده است)

o       معنای اسم و فعل به تنهایی و مجرد از جمله

o       مراجع ضمایر

o       معنای عبارت و جمله به صورت سلیس

o       بیان مقصود کلی آیه و یا دسته آیات

·         نکته 1: ممکن است برخی موارد امتحان در تدریس استاد گفته نشده باشد. این امر هم طبیعی است چرا که استاد تصور کرده مطلب واضح است. لذا فرصت سوال در کلاس را از دست ندهید. و سعی بفرمایید با نیت یادگیری کامل، مباحثه کنید و صرفا به مطالب کلاس اکتفا نکنید.


4-    تمرینات (صرف): تمرینات و جواب آنها به طلاب داده می شود و طلبه موظف است با حل فردی و رجوع به منابع درسی و مقایسه با جواب تمرین ضعف ها و اشکالات خود را مرتفع کرده و به استاد مربوطه "تسلط به تمرین" را اعلام دارد.

 

     5-    جلسات حضوری: 7 جلسه حضوری در تقویم آموزشی برنامه ریزی شده است. هر جلسه حدود 4 تا 5 ساعت به طول خواهد انجامید و ساعت برگزاری این جلسات بسته به هنگام اذان مغرب به افق تهران، بین ساعت 14 تا 16 می باشد. محتوای این جلسات اعم از مباحثات فشرده، کلاس های جمع بندی، امتحانات شفاهی یا کتبی، گعده،سخنرانی، روضه، نماز جماعت و اطعام و... می باشد. ممکن است در برخی از جلسات مکان جلسه به مکان دیگری در شهر تهران منتقل شود که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتی که جلسه در شهر مقدس قم برگزار شود، حضور در آن جلسه اجباری نخواهد بود و صرفا درجات مثبت خواهد داشت.

 

ب: ارزیابی آموزشی

1-    ارزیابی مشارکت: برای حضور و انجام هر یک از عناوین کلاس، مباحثه، امتحان شفاهی، تمرینات و جلسات حضوری درجاتی(جایگزین لفظ امتیاز) به شرح زیر در نظر گرفته شده است.


عنوان

حالت

درجه

کلاس

حضور با تأخیر و تعجیل کمتر از 10 دقیقه

2

حضور با تأخیر و تعجیل بین 10 تا 30 دقیقه

1

مباحثه

هفته ای یک جلسه حد اقل 45 دقیقه ای

3

مباحثات جبرانی هفته های گذشته

2

شفاهی قرآن کریم

هر امتحان شفاهی

4

هر امتحان داده شده با تاخیر در صورت اجازه استاد مربوطه

2

تمرینات صرف

هر تمرین تحویلی

2

هر تمرین حل شده با تاخیر در صورت اجازه استاد مربوطه

1

جلسات حضوری

حضور در 3 ساعت اول با تاخیر و تعجیل کمتر از 15 دقیقه

10

حضور در 3 ساعت اول با تأخیر و تعجیل 15 تا 30 دقیقه

6

حضور در 3 ساعت اول با تأخیر و تعجلیل 30تا 90 دقیقه

4

توجه: منظور از حضور در کلاس، حضور آگاهانه و فعال می باشد.(یعنی پاسخ به سوالاتی که استاد به صورت فردی می پرسد)


نتایج درجات مشارکت:

مقطع ارزیابی

محدوده درجات مورد ارزیابی

حالات

 

1 خرداد

از ابتدای ترم تا پایان اردیبهشت ماه

کمتر از 30 درصد حداکثر درجات

محرومیت از تحصیل (خط قرمز)

1 تیر

از ابتدای ترم  تا پایان خرداد ماه

کمتر از  30 درصد حداکثر درجات

محرومیت از تحصیل(خط قرمز)

1 شهریور

از ابتدای ترم تا پایان ترم

کمتر از 40 درصد حداکثر درجات

محرومیت از ثبت نام در نیمسال بالاتر

بالای 80 درصد حداکثر درجات

هدایای نقدی:

نفر اول:70 هزار تومان

نفر دوم:50 هزار تومان

نفر سوم:40 هزار تومان

نفر چهارم:30 هزار تومان


توجه: افرادی که شهریه ترم را پرداخت کرده اند و دچار محرومیت از تحصیل شده اند، چنانچه امکانات فنی اجازه دهد می توانند از کلاس های ضبط شده دوره تا پایان نیمسال استفاده نمایند.

حداکثر درجات: یعنی حداکثر درجاتی که یک فرد می تواند با مشارکت خود در محتواهای آموزشی (کلاس و مباحثه و ...) به دست آورد.

 

2-    ارزیابی آموزشی: ترکیب منطقی نمرات شفاهی و کتبی، کارنامه آموزشی را تشکیل می دهد که در نهایت قبولی فرد در نیمسال بر اساس آن اعلام می گردد. این بخش ضوابط مخصوص به خود را دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد. بدیهی است برای افرادی که بر اساس ضوابط ارزیابی مشارکت، محرومیت از تحصیل را کسب کرده اند، کارنامه صادر نخواهد شد.

 

ج: سایر المباحث

توجه: به لحاظ احتیاط شرعی، هزینه نیمسال را از باب آموزش قرآن و واجبات دینی پرداخت ننمایید.

توجه 1: شهریه دریافت شده توسط طرح به افرادی که از خط قرمز مشارکت عبور کرده اند، عودت داده نمی شود. اگر طلبه ای به دلیل کوتاهی های کیفی و کمی طرح در برنامه های اعلامی خود(دلایل متقن!) قصد خروج از طرح را داشته باشد. می تواند با اعلام قبلی مابقی شهریه خود را پس بگیرد.

توجه 2: طرح صباح می تواند حد اکثر تا 15 جلسه کلاس مجازی و 3 امتحان شفاهی را تعطیل کند( به دلیل مشکلات فنی و یا اعلام قبلی). چنانچه تعطیلی کلاس بیش از این تعداد رخ دهد موظف است به ازای هر جلسه کلاس مبلغ 1000 تومان جریمه به تمامی افراد کلاس بپردازد.

چنانچه به هر دلیلی خدای ناکرده در میان دوره درسی طرح با تعطیلی کلی مواجه شود. به نسبت مدت باقی مانده، شهریه های دریافتی را عودت خواهد داد.

نرم افزار: طرح هیچ تعهدی به اجرای کلاس با نرم افزار فعلی را ندارد و چنانچه تصمیم به تغییر نرم افزار(با امکانات کمتر یا بیشتر از حال حاضر) بگیرد، طلاب موظف به همگام سازی سیستم خود با آن نرم افزار می باشند.

نحوه برگزاری امتحانات: امتحانات کتبی پایانی و میانی قرآن و صرف، طبق تقویم آموزشی و در ساعت 16 برگزار می گردد. برگزاری حضوری یا مجازی آن به انتخاب طرح می باشد.

تغییرات احتمالی: تغییرات احتمالی در برنامه و قوانین محتمل خواهد بود و طرح هیچ تعهد شرعی مبنی بر اجرای دقیق برنامه ریزی های اولیه را نخواهد داشت.

محرومیت های یک جانبه: طرح این اختیار را دارد در هر مرحله ای از تحصیل طلبه، از ادامه حضور وی ممانعت به عمل آورد. بدیهی است در این حالت مابقی شهریه (بر اساس نسبت زمانی) به وی عودت داده خواهد شد.

تعهد طرح: علی رغم اعلام برنامه چند ساله این طرح، هیچ تعهدی بر اجرای نیمسال سوم به بعد در حال حاضر داده نمی شود.

د: فرم ثبت نام:

در صورتی که با مطالب و قوانین مطرح شده موافق هستید، فرم ثبت نام را دریافت کرده و تا تاریخ 22/12/92 به آدرس e.howzeh@gmail.com ارسال فرمایید. دریافت فرم ثبت نام نیمسال دوم

و من الله التوفیق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۲
طرح صباح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی